"

Solat itu umpama talian hayat tanpa wayar, yang menghubungkan seorang hamba dengan pencipta-Nya.

Jadi, jangan sesekali biarkan talian itu terputus

"

"Hati segumpal darah
Bervariasi rasa.
Boleh jadi lembut
Boleh jadi keras
Kadang tidak berperasaan
Kadang tabah
Tetiba rapuh
Kadang- kadang kuat
Kadang- kadang lemah.
Haila hati.
Sabarlah
Kerana bertuan kan aku."

(via sugar2kapas)

"Think it’s quite sad that people think they need to find someone to be with. It’s actually ok to be single you know."

thegoodvibe (via kushandwizdom)

"

Orang bukan faham pun apa kita rasa.
Kita menjerit lah.
Menangis lah.
Orang tetap tak rasa dan tahu.
Melainkan Dia.

Tapi kita ni.
Tetap juga nak utamakan manusia melebihi Dia.
Walhal nya ujian dan masalah itu adalah kasih sayang Dia pada kita.

Luah lah pada Dia.
Kenapa perlu manusia.
Mungkin Allah tak beri respon yang memuas kan. Gitu?

Tidak.
Allah tu Maha memahami.
Mengetahui.
Setiap corong dan celah yang kita sembunyikan sakit itu pun Dia tetap tahu dan rasa.

Tapi.
Dia minta kita kuat.
Bukan minta kita lemah.
Bukan juga minta kita bersangka buruk padaNya.

Berdoa lah.
Bersujud lah.
Dengan berdoa dan bersujud itu.
Dia akan berikan kita kekuatan yang luar biasa.

"

(via kakpijah)

"

Ada suatu masa dimana aku merasakan tudung labuh aku ni sebenarnya masih takcukup labuh untuk menutupi kelemahan aku


Allahu :’(

"