"

Al - Quran?
Jangan kata baca, Tengok pun dah dapat pahala

Aurat lelaki, perempuan?
Jangan kata sentuh, Tengok pun dah dapat dosa ^^

"

(via missunknowngarlic)

"Kamu boleh jauh dariku, tapi jangan lupa mendekat pada Allah. Kamu silakan saja lupa denganku, tapi teruskan mengingat Allah…."

Fasih Radiana (via ahmadkrishar)

(Source: fasihrdn)

"

Aku memang suka menulis.
Menulis benda benda yang banyak berkaitan dengan hati aku.
Sangkut paut mengenai perasaan aku.

Tapi.
Tak sangka.
Ramai yang copy then paste.

Tak sangka juga.
Ramai yang turut merasa perasaan nya seperti aku.
Yanh kadang duka.
Terluka.
Gembira.

Yes.
Kita sama.
Walau tak pernah bersua.
Hanya kenal di alam maya.
Tapi punya perasaan yang tak jauh beza.

"

(via kakpijah)

"

Kadang kadang nak menangis pun perlu pikir 2,3 kali.

Kenapa?

Sebab aku rasa macam sia sia jika aku menangis sebab manusia yang tak tahu menghargai dan menyakitkan.

Padahal airmata kita ni cukup terbaik dan berguna apabila kita sesali dengan dosa dosa kita. Itu baru lah tak sia sia.

"

(via kakpijah)

"

Yang kita dapat, tak semestinya kita suka.

Yang kita minta, belum tentu yang terbaik buat kita.

Yang terbaik buat kita, tidak semestinya Allah suka.

Belajarlah redha dengan apa yang kita ada. Kerana itulah yang terbaik buat kita. Walaupun itu bukan yang kita suka.

- Belajar tawakal dari ujian
- Belajar redha dari ketentuan

"

(via kakpijah)

"

Terkadang dengan sedikit pertanyaan pun boleh buat seseorang terluka.

Kerana ianya melibatkan ketentuan Dia.

Siapa lah kita nak terus bertanya mengenai hal itu.

Dia merancang kita juga merancang. Tapi sebaik baik perancang adalah Dia.

Hentikan lah dari terus bertanya pertanyaan yang melibatkan ketentuan Dia dan perasaan seseorang.

Jodoh.
Rezeki.
Ajal.
Maut.

Bukan ketentuan kita.
Tapi ketentuan Dia.

"

Wa makaru wa makarallah, Wallahu khairul makirin
- Kita merancang, dan ALLAH juga merancang, Allah lah sebaik-baik perancang (via kakpijah)

"

Allah itu sangat baik.
Allah tahu dan kenal sangat sikap hamba-Nya.

Lemah.
Goyah.
Sentiasa tergelincir dengan maksiat.

Lepas taubat buat balik.
Lepas taubat buat balik.
Sebab itu Allah membuka pintu taubat
setiap masa. Kerana DIA tahu kita lemah.

Baiknya Allah.

"

(via kakpijah)

"

Berbanggalah menjadi Wanita Muslimah disaat wanita lain Bangga menjadi wanita moden .

Tak usah malu menyarung stokin dimasa wanita lain sibuk menyingkatkan kain.

Bergembiralah labuhnya tudungmu menghiasi rupamu berbanding singkatnya tudung itu mempamerkan mahkotamu .

Dan berbahagia lah andai ALLAH tersenyum padamu melihat. Istiqamahnya kamu mentaati perintahNya .

Allah :’)

"

(via kakpijah)

moga tetap istiqomah

(via nurqherrunqissha)

"We are born alone,
Will die alone,
And answer alone on the day of judgement."

(via islamicrays)